Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Erzurum

Valilikler

T.C. Yakutiye Kaymakamlığı
T.C. Yakutiye Kaymakamlığı
T.C. Yakutiye Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • YAKUTİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Tablosu
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
19
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • YAKUTİYE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları Tablosu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

YAKUTİYE İLÇEMİZİN YENİ NÜFUSU 191.863 OLDU

02.02.2017
 
 
 
ERZURUM’UN NÜFUS VERİLERİNİ NASIL YORUMLAMALIYIZ?
 
Bir yerleşim birimindeki nüfus değişim ve hareketi semptomik özellikler taşır. Sadece sosyal ve demografik olarak değil, ekonomik ve siyasal olarak da, hem değişimin nitelik ve niceliğine, hem de bunlara dayalı olarak geliştirilecek politikalara dair önemli fikir ve veri sunar.
Bu çalışma, Erzurum’un büyük şehir olmasından sonraki nüfus sayım sonuçları esas alınarak, (a) bazı gözardı edilen-FARKINDA OLUNMAYAN sonuçları dikkate sunmak, (b) bu sonuçlara dayalı politikalar üretilmesine katkı sağlamak, (c) en önemlisi de bu çalışmanın geliştirilerek bütün ili kapsayacak şekilde yapılmasının yararına işaret etmek amaçlarıyla kaleme alınmıştır.
Nüfusun azaldığı yakınması Erzurum’da sıklıkla dile getirilen bir yakınmadır. Doğrudur ancak kastedildiği biçimde DEĞİL. Erzurumlular merkezi de bu algıya dahil etmektedirler. Diğer taraftan genel itibariyle bir şehrin nüfusunun azalması olumsuz bir durumdur. Ancak başta azalmanın önlenmesi olmak üzere, değişimin niteliğine göre uzun dönemde olumluya evrilecek bir süreç de yaşanıyor olabilir. Veya seyreden süreç tüm yönleriyle olumsuz olmak zorunda da değildir. Nitekim aşağıdaki tabloya dayalı yorumlarda da açık bir şekilde görüleceği gibi Erzurum’da bu pozitif yönler birden fazladır.
TÜİK 2016’e ilişkin nüfus verilerini 30 Ocak’ta açıkladı. Aşağıda 2008-2016 yıllarına ait toplam dokuz yıllık il genel, il merkez ve merkez ilçeler olan Aziziye, Palandöken ve Yakutiye’nin nüfus sayısal verilerini; il genel, il merkez ve Yakutiye ilçesindeki değişimlerin –kayıp/artış şeklinde- YILLIK değişim oranlarını ve tabloda verilen tüm yerleşim yerlerinin toplam sekiz yıllık değişim oranlarını bulacaksınız. Tablo’nun altında da bu verilere ilişkin –detaylı olmayan- ilk düzey yorumlarını okuyacaksınız.
Bu çalışma HİÇBİR ART NİYET İÇERMEMEKtedir. Verilerin mantıksal yorumuna dayalı bazı öneriler de üstten buyuran öneriler niteliğinde olmayıp, bir tür katkı sunmaya yönelik iyi niyetli önerilerdir.
Dikkatlerinize arz ederim.
 
31 Ocak 2017
Dr. Ahmet N. HELVACI
Yakutiye Kaymakamı
 
 
 
 
     TABLO: 1 ERZURUM İLİNE AİT İL GENEL, İL MERKEZ VE MERKEZ İLÇELER NÜFUS DEĞİŞİMLERİ
 
 
 
 
 
Aziziye
Palandöken
Yakutiye
% Değişim
Merkez
% Değişim
Genel
% Değişim
2008
40350
150282
169120
-
359752
-
 774 967
-
2009
40015
151034
177097
4,71 Artış
368146
2,33 Artış
 774 207
0,1 Kayıp
2010
39261
153031
174958
1,20 Kayıp
367250
0,24 Kayıp
 769 085
0,66 Kayıp
2011
40861
159542
181980
4,01 Artış
382383
4,12 Artış
 780 847
1,55 Artış
2012
41069
160162
183168
0,65 Artış
384399
0,52 Artış
 778 195
0,34 Kayıp
2013
50989
161482
182213
0,52 Kayıp
394684
2,67 Artış
 766 729
1,47 Kayıp
2014
51605
164146
183932
0,94 Artış
399683
1,26 Artış
 763 320
0,44 Kayıp
2015
53506
167892
190928
3,80 Artış
412326
3,16 Artış
 762 321
0,13 Kayıp
2016
57092
168430
191863
0,48 Artış
417385
1,22 Artış
762021
0,03 Kayıp
 
2008-2016 % Değişim +41,49
2008-2016 %
Değişim +12,07
2008-2016 Değişim %’si
13,44 Top-
lam Artış
2008-2016 Değişim %’si
16,02 Top-
lam Artış
2008-2016  Değişim %’si
1,67 Top-
lam Kayıp
           
 
 
 
Kaynak: http://www.tuik.gov.tr
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TABLONUN YORUMLANMASI
 
  1. Öncelikle Erzurum İL GENELİNDE nüfus kaybetmektedir. Verilerin esas alındığı dokuz yıllık dönemin ilk yılı olan 2008 ile 2016 arasındaki toplam kayıp oranı % 1,63’tür. Bu telafi edilebilecek/durdurulabilecek bir orandır.
  2. Öte yandan Erzurum merkez nüfusu düzenli olarak artmakta olup, dokuz yıllık dönemdeki artış oranı % 16,02’dir. Bu hem mukayeseli olarak, hem de tek başına iyi oranlı bir artıştır. Doğal olarak merkez ilçelerin de nüfusu artmaktadır. 
  3. Her ne kadar veriler tabloda içerilmese de, merkezde olmayan ilçelerin nüfusu azalmaktadır.
  4. Erzurumlular şehrin merkezinden de göç olduğunu sürekli dile getirmektedirler. Ancak bu durum yukarıdaki tabloda görülmemektedir. Varsa bile yerine başkaları gelmektedir. Dolayısıyla bunun doğru mu, yoksa SANI mı olduğu saptanmalıdır.
  5. Erzurum’da dile getirilen diğer bir husus da “Erzurum’un (merkez) nitelikli göç verip niteliksiz göç aldığı”dır. Siyasal bir tavır olarak seçmenlerin oy dağılımı dikkate alındığında bu yeterince desteklenir görünmemektedir. Üzerinde ayrıntılı demografik ve sosyolojik bir çalışma yapılmalıdır.
  6. İl merkezi dokuz yıllık artış oranı (% 16,02) sabit kaldığında, merkezin dokuz yıl sonraki nüfusu 484,250 olacak demektir.
  7. Yine İl genel nüfusu sekiz yıllık düşüş oranı (% 0,03) sabit kaldığında, ilin 9 yıl sonraki genel nüfusu 759,741’e düşecek demektir.
  8. ANA SONUÇ ŞUDUR Kİ; merkezde olmayan ilçelerin önemli bir çoğunluğu başka illere göç etmekte, Erzurum merkez ise başka illerden de göç almaktadır.
  9. Diğer ikinci ana sonuç; Erzurum merkezin zihinlerdeki algısının hala pozitif olduğu, insanların Erzurum’u önemli ölçüde merkez olarak gördüğü ve yaşanılır bulduğudur. (Ayrıca kişisel kanaatim odur ki Erzurum için şehirleşme pozitif bir olgudur.)
 
ÖNERİLER (Önerilerin somut olmasına dikkat edilmiştir.)
 
  1. Yukarıda yedinci ve sekizinci maddede belirtilen sonuçlar, tüm ilçelerdeki nüfus verilerinin değerlendirildiği bir çalışmayla test edilmeli, merkezde olmayan ilçelerdeki hareketliliğin karakteri (yaş-cinsiyet-sosyal-etnik vb özellikleri) ve hangi illere yönelik olduğu tespit edilmelidir.
  2. Yine Erzurum merkezin, Erzurum’un çevre ilçeleri dışında hangi illerden göç aldığı saptanmalıdır. Eğer iddia edildiği gibi Erzurum merkezden dışarıya göç varsa bu artışın kaynağı nedir? Üniversiteler midir, memur hareketliliği midir, yoksa istihdam imkanları mı?
  3. Bu çalışmalar master plana dönüştürülerek başta valilik, belediyeler ve yatırımcı kuruluşlar olmak üzere bütün altyapı ve kalkınmaya dönük yatırım ve projeler bu plana göre belirlenmelidir.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Kazım Karabekir Mah. Musalla Cad. No:27 Yakutiye/ERZURUM
0 442 2400002
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız